W ramach przedmiotu psychologia prowadzonego na pierwszym roku studiów stacjonarnych kierunków Nanotechnologia i Technologia chemiczna zaproponowałem studentom zbadanie wpływu pandemii i sytuacji nauczania online na różne sfery życia młodych ludzi. Studenci w zespołach sami wymyślili tematy badań i samodzielnie je przeprowadzili. Uzyskałem ich zgodę na publikację uzyskanych przez nich wyników. Chciałbym jednocześnie zaznaczyć, że elementem zajęć było także krytyczne omówienie przeprowadzonych badań, błędów metodologicznych, jakie można w nich znaleźć, itp. Pomimo tego uważam, że udostępnienie efektów pracy studentów jest wskazane, albowiem zarówno student, jak i nauczyciel akademicki, którzy zechcą je przejrzeć, mogą znaleźć tam ciekawe, nieoczekiwane z punktu widzenia tzw. zdrowego rozsądku, informacje. Zapraszam zatem do chwili refleksji i przestudiowania wyników badań, dotyczących wpływu ograniczeń związanych z pandemią na młodzież objętą nauczaniem zdalnym. Badania dotyczyły m.in.: oceny uczniów i studentów jakości edukacji on-line, kondycji fizycznej i psychicznej młodych ludzi, z uwzględnieniem różnych typów osobowości.
dr Dariusz Zienkiewicz, Studium Nauk Humanistycznych i Społecznych
Wyniki Badań:
- Wpływ pandemii na kondycję psychiczną i relacje społeczne (format: pptx, rozmiar: 399 kB)
- Wpływ nauczania zdalnego na uczenie się uczniów i studentów (format: pptx, rozmiar: 436 kB)
- Ekstrawertycy i introwertycy w czasach pandemii (format: pptx, rozmiar: 5,93 MB)
- Uprawianie sportu a pandemia (format: pptx, rozmiar: 1,97 MB)