Przedmiot służy zaznajomieniu studentów z szeroko rozumianą etyką gospodarczą odnoszącą się do współczesnej gospodarki rynkowej oraz wskazaniu i określeniu istoty nieetycznych zachowań w biznesie.
Szczegółowe cele przedmiotu to: orientacja w lokowaniu moralności wśród innych regulatorów relacji międzyludzkich, znajomość głównych zagadnień i problemów etyki biznesu, umiejętność rozpoznawania płaszczyzn konfliktów moralnych związanych z szeroko rozumianą działalnością biznesową oraz refleksja w kontekście gotowości do wyborów moralnych w ramach pełnienia ról związanych z biznesem a także umiejętność współpracy wraz z koniecznością podejmowania odpowiedzialności za efekty działań indywidualnych i wspólnych z postawą dążności do przezwyciężania konfliktów poprzez działania negocjacyjne.
Oczekuje się, że pozwoli to studentom, jako przyszłym uczestnikom ekonomicznej rzeczywistości na podniesienie na wyższy poziom ich znajomości etycznych wartości w biznesie oraz nada zagadnieniom etyki biznesu właściwy im wymiar, tzn. zasad, które powinny faktycznie być przestrzegane w stosunkach gospodarczych; ułatwi im osiąganie w sytuacjach zawodowych cele indywidualne i grupowe oraz umożliwi odpowiedzialne kierowanie zespołami.